top of page

Cambium Networks ePMP3000 animációs videó

Szép számmal akadnak olyan témák, amik olyan bonyolultak a hétköznapi ember számára, hogy amikor meghallják a témára jellemző szakzsargont és az ahhoz tartozó pár betűs rövidítéseket, akkor az agyuk ledobja a szíjat, és köszönik szépen, de inkább visszamennek a tartalmi komfortzónájuk kellős közepébe.


artnerünk - a Cambium Networks - egy amerikai telekommunikációs berendezéseket gyártó cég, akiknek nem kis problémát okozott kitalálni hogyan és mi módon adják át az információt a piacnak. Számtalan - mérnökök által előadott - klasszikus “beszélő fejes” YouTube videó és néhány szerényebb infografikai megoldás után megkerestek minket, hogy mégis mit gondolunk a kérdésről.


Első körben belőttük, hogy sokkal rövidebb, pörgősebb és figyelemfelkeltőbb anyagokat kellene készíteni, amikben nemcsak a hasznos információ jön át, hanem a néző kap valami kis pluszt, ami esetleg több kedvet hoz majd neki a további Cambium-os tartalom fogyasztásához. Hamar összeállt az elképzelt sztori: a cég által promózni kívánt berendezéscsalád (ePMP3000) használata megoldja a vezeték nélküli internet szolgáltatók problémáit és ez boldoggá teszi a felhasználókat.

Már az elején tudtuk, hogy egy ilyen anyagot filmes/videós módszerekkel megvalósítani nagyon sok utánajárással, helyszínbejárással és sok forgatási napból lehetne csak kihozni, amit tovább nehezít, hogy a megrendelőnkkel bonyolultabb a kapcsolattartás a távolság és az abból következő időeltolódás miatt, szóval feldobtam az ötletet, hogy csináljunk animációt teljesen saját dizájnnal, ami gyermekkorunk iskolai projektjeire hasonlít. Így születtek meg a látszólag gyűrött papírból, szövetből, vattából álló díszletelemek és a történet főhősei: a karakterek.


A grafikai előkészítés nagyjából két hetet vett igénybe, és ezzel párhuzamosan elkezdődött a grafikai elemek jelenetté rendezése is. Ehhez a munkához 4 különböző szoftvert használtunk: a grafikai előkészítés Affinity-ben történt, a karakteranimációt részben motion capture (élő szereplő mozgásának rögzítése és annak felhasználása az animáció során) technológiával az Adobe Character Animator-ben végeztük, majd a kompozitálás (a különböző elemek “összegyúrása”) és az animáció After Effects-ben került megvalósításra. Ekkor már egész pofásan nézett ki az egész, azonban a nagy felbontású grafikák megmozgatva nagyon steril, kicsit mű hatásúak lesznek, ezért szükség van egy kis stilizálásra, hogy a kép inkább rajzfilmre hasonlítson. Ezt aztán már csak ki kell egészíteni zajokkal/hangokkal, hogy teljesebbé tegyük az illúziót. Ezt az utolsó két fázist Davinci Resolve-ban végeztük el, és mind mi, mind pedig a megrendelőnk elégedettek voltunk a végeredménnyel.

Érdemes megjegyezni, hogy az előkészületek után már viszonylag gyorsan, nagyjából 3 hét alatt készen lett az animáció, pedig jelen esetben nem használtunk fel előre készített After Effects sablonokat.


10 megtekintés0 hozzászólás

Comments


bottom of page